Rådhuset

I Tyskland har dom någonting som heter lohnsteuerkarte. Det har att göra med skatten. I alla fall så hade det blivit strul med det och Bürger hade fått kortet men utan något identifikationsnummer. Sen hade dom ringt till skatteavdelningen som sa att jag skulle ha fått det redan från när jag skrev in mig i Tyskland. Men icke det har jag inte. Så idag gick jag till rådhuset. Hon där sa att hon kunde fixa det åt mig för 8 euro. Eller så kunde jag beställa det gratis på internet. Ja, jag har nu gjort det sistnämnda så förhoppningsvis kommer det snart i brevlådan. Jag var även tvungen att göra en certified copy av mina betyg. Det gjorde jag också i rådhuset. En kompia 4.50 euro. Haha för två papper med en stämpel på... Men men måste skicka in det till unversitetet så det var ju bara att göra liksom, hehe :P
 
Om ni har läst noggrant så ser ni att jag har skrivit det här i JAG-form, vilket betyder att jag fixade själv. Applåd! :D Neej, men får mycket komplimanger om min tyska så det känns jätteroligt! Har trots allt varit här i fyra veckor imorgon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så duktig! Puss

2012-07-13 @ 14:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0