Svar på frågestunden!

Har du spanat in några snygga killar på skolan?
Hmm, det finns en del snygga killar på skolan, dock är dom väldiga sällsynta!

Har du hunnit fått någon polare än?
Jag vet inte riktigt om jag kan kalla dom för polare än, men det finns folk som jag pratar mer med, äter lunch med osv. Fast jag har inte träffat någon på fritiden förutom den norska tjejen i mitt lag och sen tjejen igår på festivalen.

Vilken organisation åker du med?
Jag åker med Explorius, jag tycker att allt har fungerat jättebra med dom än så länge.

Är det någon kille som du kanske börjar gilla !?
Näe, inte än.

Går du till kyrkan varje söndag?
Nej, jag har faktiskt inte varit i kyrkan en enda gång än, fast det stod i min ansökan att de går i kyrkan regelbundet. Min värdfamilj har även sagt att jag får välja om jag vill följa med eller inte när dom väl bestämmer sig för att gå dit.

Är det någon i klassen som bor i närheten av där du bor?
Vi har inga klasser på det sättet. Här väljer man sina kurser själv och så är det olika människor med på varje lektion. Det är det som gör det lite tufft att hitta kompisar. Dock vet jag att det finns några som bor i närheten, men inga jag känner.

Hur är det med läxor?
Lärarna älskar läxor här och vi har minst en läxa varje dag. Oftast får man läxa på lektionen som ska vara klar till nästa dag.

Ställer de höga krav på elevernas kunnande?
Inte direkt. Jag har haft två prov en så länge, varav båda har varit med anteckningar + att man bockar i svaret av fyra alternativ. Inte direkt svårt, och man behövde inte tänka själv..

Hade du svårt med Engelskan i början?
Jaa, jag hade stora problem men engelskan i början, även om jag ansåg mig helt okej när jag åkte hit. Jag hade MVG i Engelska A. Jag förstod verkligen inte mycket första veckan, men det gick väldigt fort att anpassa sig och att förstå mer och mer.

Är det svårt att anpassa sig till din värdfamiljs regler och rutiner?
Nej, dom har inte speciellt mycket regler och rutiner. Regler har jag nästan inga, förutom att städa mitt eget rum och göra min läxor.

Hur är killarna i USA?
Hm, dom är trevliga faktiskt, fast många saknar stil haha. Men dom är snälla och det är ju insidan som räknas, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0