Mitt besök på ambassaden

Besöket på ambassaden gick helt felfritt, det hade jag inte väntat mig, så jag var lite halvnervös innan. Jag kom dit vid kvart i åtta och fick då ställa mig i kön som bestod av ungefär 15 människor. Efter det gick personalen igenom att man hade med sig allt. vilket jag hade, och så fick man gå igenom "flygplatskontrollen". Efter det var det att sälla sig i kö igen och lämna in alla visumhandlingar. Satte mig på en stol och väntade på att de skulle ropa upp mitt namn. Det tog kort tid innan jag hörde mitt namn ropas upp med vacker amerikansk brytning. Jag stegar fram till lucka E. Där är det helt tomt och efter ett tag dyker det upp en man i rutan som säger att jag gått till fel bokstav, heh!

"Intervjun", som det kallas tog inte alls lång tid. Den bestod av enkla frågor såsom:

Vart jag skulle åka

Om jag hade pratat med min familj i telefon

Om jag varit i Usa förut och i så fall haft tid att gå med i ett gangstergäng


Kort och gott var det ett väldigt smidigt besök och nu väntar jag på att mitt pass och ett visum ska komma hem i brevlådan.



Kommentarer
Postat av: Vickie

han finns på forumet, heter hagman

2009-07-13 @ 18:18:31
URL: http://vickie.blogg.se/
Postat av: carolina

okej :) pickerington är en förort till columbus så det typ precis mitt i ohio. ;p

2009-07-13 @ 23:34:49
URL: http://carolinaiusa.wordpress.com/
Postat av: Madde

Ja, det verkade ju gå bra, haha :)

2009-07-14 @ 21:04:10
URL: http://mariamartinamadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0