Svar på kommentar

Hej Amanda!
Jag tränar också i HCE :D
Jag har bestämmt att även jag ska plugga i usa något gymnasie år är inte riktigt säker på om det blir ettan eller tvåan men något år iaf! Har några frågor till dig som jag skulle vara tacksam för att du svarade på :)
Du åker ju med explorius och jag läste på hemsidan att de kostar ca 67 tusen att åka ett år men sen stod det även 100 tusen och mer så jag undrar är inte det ca 67tusen som är vad det kostar för ett år? Hur många är ni i allstarlaget? För jag skulle såklart gärna vilja vara cheerleader i usa om jag fick chansen när jag är utbytesstudent :)Är det lätt att komma in i laget? Alltså tryouten tänkte jag på.
Är det lätt att komma in i vardagen?
Tack på förhand :)

 

Hej! Vad roligt! Jag ska försöka svara på alla dina frågor.

På explorius hemsida står det att ett år i usa kostar 59 000:- men långt ifrån alla avgifter är inräknade i det priset. Försäkringen kostar 6790:- vilket är obligatoriskt. Sen är det läkarkostnader för 500 tror jag + Twinrixsprutan för 1470:- Något som inte heller nämns väldigt väl är att valutakostnader och flygskatter kan tillkomma vilket det gjorde när jag åkte iväg. 10 000:- extra för valutatillägg och flygkostnad. Misstänker att det du sett om 100 000 är det dom räknar med alla kostnader + fickpengar under ens år.

I allstarlaget är vi 25 stycken tror jag... Jag hade egentligen ingen tryout utan jag fick skicka en video på mig där jag voltade och hoppade och ut efter det placerade dom mig i ett lag. Själva klubben som jag tränar i betalar mina träningsavgifter, vilka inte är en liten summa... Allt beror ju på hur mycket man vill spendera på Allstarcheerleading. Annars är cheerleadingen i skolan roligt det också, förutom att vi inte får bygga ( det är en lag i ohio som säger att High School lag inte får bygga) men Ohio är ju bara en av 52 stater så.

Ja, vardagen gick väldigt fort att komma in i. Även om det är en vardag med roliga och annorlunda saker varje dag! :)

Oj, vad mycket text! Hoppas du fick svar med det du undrade över! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0