En ordentlig uppdatering

Det är så mycket jag vill skriva och berätta om, men så fort jag ska börja så försvinner allt. Rascal Flatts konserten var bra, kanske inte direkt min musiksmak, men det var drag där så det var skoj i alla fall! Idag sitter jag här med feta träningsvärken efter träningen igår. (Påminn mig om att jag ska ta bilder på dräkten och gymmet sen). Igår var det en timme voltträning innan det vanliga träningen. Man får välja själv om man vill volta innan eller efter och man ska volta en gång i veckan. Vi tränar två gånger i veckan. Voltträningen gick bra, jag skämde inte ut mig alls lika mycket som jag trodde... Efter det var det vanlig träning, jag fick pröva att bygga lite, det var lite basicsaker. Topparna är SMÅ, kanske för att dom är unga men ändå. 30-35 kilo MAX! Haha, det är lite roligt faktiskt!

Idag hade jag min första träning med skollaget, förlåt om det är lite förvvirrande med all cheerleading, men det är bara att vänja sig, undrar ni något är det bara att fråga :) Det är inte många alls i Varsityteamet, jag var där på tryout idag och tills på torsdag ska jag lära mig en dans och sedan har jag tryout då också. Det var lite Bring it On- känsla över det hela. Vi gjorde inte så mycket på den träningen, jag fick pröva dräkt och sedan gjorde vi ramsan som Alexa (min värdsyster) lärt mig kvällen innan. Allt gick kanon!

I morgon vet jag faktiskt inte vad som händer, utbytesstudenterna från Belgien och Tyskland åker hem, så jag kommer få mitt rum nu, jippi! Jag ska fota det också så ni får se.

Justeja, jag har varit på skolan och valt ämnen. De jag valde var:

Engelska 11th
Franska 3 (de hade inte 4)
Amerikansk historia
Amerikanskt Statsskick
Avancerad Idrott
Buisness Lag/ Marknadsföring
Matematik, Pre-Calculus ( SYO på skolan sa att den var svår så vi får se om jag byter)

Sen hoppas jag på att få ett Study Hall också, det är en fri timme då man kan göra sina läxor.

Lite bilder från dagarna som varit:

Btw, älskar era kommentarer! :)



Från skönhetstävlingen, min värdsyster i vit klänning!



På en marknad innan konserten, det är statyer gjorda i smör...



Sjukt mycket folk, själv hade jag aldrig hört om Rascal Flatts innan



Rascal Flatts








Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej hjärtat, Helt fantastiskt är allt detta.Bra ämnen tyckte jag du hade valt.Idag är det mulet och 14 gr,vi ska åka till Örebro i 2 dagar.Puss & Kram

2009-08-12 @ 07:56:38
Postat av: Amanda

Måste man kunan göra volter och sånt för att vara med i ett cheerleading lag?

2009-08-12 @ 10:36:40
URL: http://ladygagafans.blogg.se/
Postat av: Bloggen som drivs av två helt olika tjejer

när har du din första dag i skolan? =)

2009-08-12 @ 10:59:12
URL: http://februariflickorna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej, kan inte vi länka varandra på våra bloggar?:)Jag heter lisa och åker till Illinois den 15e :) Lämna en kommentar i min blogg om jag ska lägga till dig :)

2009-08-12 @ 16:36:50
URL: http://lisaurban.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej!=) Jag ska också åka som utbytesstudent till Ohio. Till en superlite by på landet som heter Latham. Trivs du?:)Vad är det för väder?

2009-08-12 @ 17:08:03
URL: http://oliviawalz.blogg.se/
Postat av: CASSI DA QUEEN<3

fick ni höra "life is a highway"? :D

2009-08-12 @ 18:32:12
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: sofia

hej :)

du har verkligen fullt upp och allt låter toppen än så länge ;) tänkte skaffa mig sån skype snart, så kan vi snacka när du har tid nån gång (a)

Saknar dig här hemma.. <3

2009-08-12 @ 19:59:43
URL: http://sjuttondejuni.blogg.se/
Postat av: Pappa

Härligt att höra att det går bra för dig!!

2009-08-12 @ 21:24:18
Postat av: Lisa

jag åker med sts, dd? :)

2009-08-13 @ 00:41:54
URL: http://lisaurban.blogg.se/
Postat av: madde

det är jättebra att du skriver om cheerleading tycker jag!:)

2009-08-17 @ 20:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0