Jobbet på Bürger

Helt ärligt så är det här det jobbigaste jobbet jag har haft i hela mitt liv! Jag börjar klockan 6 på morgonen, vilket betyder att jag går upp vid kvart i 5. Igår när jag kom hem somnade jag innan 8 och sov hela natten. Igår fick jag stå vid spaghettistationen. Det kom spaghetti ut ur en maskin, sorry, det sprutade ut spaghetti. Jag skulle sedan fånga den i en låda, mäta upp 10 kg och sedan efter det skulle jag ha i olja som skulle röras runt i lådan. Efter det skulle lådan placeras på en stor lastback. Detta gjorde jag totalt 480 gånger igår för att vara exakt. Yes, jag är lite död igår men det fungerar ändå haha.
 
Idag så fick jag vara på Krautshupfnudelnstationen där jag först fick sätta fast etiketter (kul :) ) och sen packa ner Krautschupsnudeln i stora backara, också lite halvt stressigt för jag var tvungen att väga dom innan för att se att det var rätt mängd i. Efter det hade vi lunch, jag får lunch gratis där så det är toppen! Efter lunchen blev jag placerad på en annan station. Det kom 6 paket med såna nudlar, sen skulle jag pressa ihop innehåller med handen, göra rent lite och sedan kom nästa. Idag var jag på jobbet från 6-16:30 , det är lång tid!
 
Nu ska jag plocka undan, gjorde precis mat och sen tror jag att det finns tvätt som måste vikas. Bis später, ciao!

Kommentarer
Postat av: Dessie

Herregud vilket slit :P

2012-07-05 @ 16:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0