Lördag 16 oktober- jag har mjölkat en ko!

I fredags var det match som vanligt (överaskning). Jag gjorde asbra ifrån mig för att säga det själv och jag gjorde alla sidelines och behövde inte stå där som ett retard när jag inte kunde. Som jag vanligtvis gör haha :) Det var askallt ute. Jag frös nästan ihjäl, så kallt var det! Vi förlorade, igen... Bättre lycka nästa helg!

Jag fixade date till homecoming innan matchen också. Så nu är det problemet borta. Känner mig elak, en mupp frågade om jag ville gå med honom till homecoming. Nej Tack! Gah, jag tycker inte om att göra folk besvikna?

Och justeja, tävlingen nästa helg har blivit inställd. YES! Jag kan gå på homecomingen for sure now! Anledningen till att den blev inställd eller till att våran klubb inte åker är för att alla är sjuka. Svinunfluensan och vanliga influensan har smittat jättemånga. Vi hade inte en enda byggrupp i torsdags så därför ställer dom in tävlingen. Inte mig något emot denna gången!


Idag var det lördag och jag upp vid åtta ungefär, vi skulle till Columbus och shoppa! Jag köpte ett par jeans och ett par skor till homecoming. Visar skorna lite senare, dom är rätt söta faktiskt! När vi kom hem från shoppingen åkte vi till min värdpappas föräldrars farm. Mina värdsystrar skulle mjölka kor och gissa vem som skulle hjälpa till (HAHA). Jag såklart, inte för att jag gjorde så mycket. Jag tvättade spenarna, och satte på en såndär maskin som pumpar ut mjölken. Och sen så stoppade man spenen i något rött så att den inte skulle bli infekterad typ. Annorlunda upplevelse- men det är väl det mitt utbytesår är till för?

Efter mjölkningen åkte vi och tittade på bio, vi gick på den sena föreställningen som började vid tio. Och på riktigt, vi var helt ensamma i hela biosalongen. Vi såg på Wipe Out (?) tror jag att den hette. Den var helt okej!

Justeja, jag har kostym för Halloween också. Jag ska gå som Dorothy från Trollkarln från Oz. Jag såg filmen första gången förra veckan så känn er inte dumma om ni inte vet vem det är haha.


Den ser ut såhär förutom glittret på klänningen då (ofc). Tror jag har sagt det förut, men hela grejen med halloween här är att man ska klä sig så utmanande som möjligt, fråga mig inte varför. Tydligen är det den ända gången på året man får klä sig "like a slut" utan att bli kallad för en slampa!

 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Hjärtat, Det finns inga döa timmar i den där familjen, vad jag kan se. Roligt för dig att få pröva på lantlivet, ang,svininfluensan så är det bara att tvätta händerna ofta och ha lite tur som gäller. Tur att allt ordnar sig med date, klänning, mjölkning m m.Klänningen var jättesöt tycker jag.Ha det nu så roligt och var rädd om dig Puss Farmor.

2009-10-19 @ 10:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0