Snowdays

Till "nyfiken" som undrade i inlägget innan: jag åker med Explorius!

Nu till rubriken. Innan jag åkte iväg så läste jag en massa om andra utbytesstudenter och deras erfarenheter. Jag har bland annat hört talas om snowdays. Jag trodde inte att det var så extremt som jag läst men när min värdfamilj berättade om dom så började jag asgarva. Lyssna på det här:

Om det bara ligger en gnutta snö på vägen så ställs skolan in, japp, man är ledig en hel dag. Även om det skulle vara så att snön smälter bort vid elva ungefär, som den oftast gör enligt min värdmamma. Det låter superchill att få stanna hemma från skolan bara för att det låg snö på marken när man vaknade.

Det dåliga är att man endast på min skol har fem snowdays per år. Sedan börjar det plocka dagar av vårlovet, så att det blir kortare. Tror till och med det kan vara så att man får sluta skolan senare än planerat.

Onödigt ämne mitt i vintern men ändå, jag tycker att det är asroligt och superfånigt, haha. När min värdfamilj berättade så var min reaktion: Är inte det lite löjligt? Dom garvade bara och höll med!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Hittade in på dn blogg genom google, det är så att jag själv åker ner till Ohio om 7 dagar så det var roligt att hitta in till någon som redan är där nere =). Hur trivs du där nere och hur är vädret? =) Hur länge ska du vara kvar, en termin eller?

/Emelie

2009-08-17 @ 09:12:26
URL: http://emeliem.bloggproffs.se
Postat av: Linn

Hej amanda! =) Jag måste bara fråga hur det är med tiderna? Jag får inte riktigt ihop det, är du en dag före oss?



Hoppas du har det bra! =)

2009-08-17 @ 11:30:16
URL: http://imsowhatever.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0