Jag bor på landet

Haha, gissa vad jag har gjort idag? Jag har skalat majskolvar, hah, som vi skulle ha till middag. Jag och Kiah, min värdsyster, satt på dörrtrappen och skalade. Jag hann med fyra, hon gjorde resten, tio stycken ungefär. Jag var lite långsam men ändå. Efter middagen tog vi bilen och hälsade på hennes häst som står i en hage tillsammans med massor av kor. Vi gick genom hagen för att besöka ett litet hur som hennes morbror byggt, men när jag fick höra att det var ormar i skogen så vände vi tillbaka, mihi! I morgon kanske vi ska åka fyrhjuling i hagen, det ska bli skoj! Jag tror att jag börjar bli lite lantlig, man vänjer sig fort vid nya saker. Min nya outfit här är en pösig t-shirt med cheershorts och ofc flipflops, haha!


Exakt sådär såg dom ut, och sen var majsen vit innuti. Efter det kokade vi majskolven så majsen blev gul.


Mamma, jag tror att jag skulle behöva min skinnjacka i alla fall, den som jag glömde hemma. Den hänger i hallen. Skulle du kanske kunna skicka den till mig, jag vet inte hur mycket det kostar att skicka saker hit. I så fall skulle jag bli glad om du stoppade ner lite Marabou Schweizernöt och Digestive i paketet. Vi hörs om det sen! Puss!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bondjänta! Det trodde jag inte om dig!

2009-08-15 @ 10:33:12
Postat av: Mamma

Ja mitt lilla hjärta, jag ska skicka jackan o lite choklad.. Men det får bli i början av nästa vecka. Puss o kram

2009-08-15 @ 10:39:57
Postat av: Farmor

HejHjärtat.Vad härligt det låter, sitta på trappan och skala majs och vad mycket kul du får göra och vara med om.Puss&kram Farmor

2009-08-15 @ 16:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0