Första skoldagen

Ledsen för att uppdateringen inte kom tidigare men jag har haft fullt upp.

Dagen började med att jag skulle åka med skolbussen till skolan. Jag tittar 5 minuter innan bussen ska gå ut genom fönstret, och ser skolbussen åka förbi! Jag får panik och springer in och väcker min värdmamma som berättar att det är bussen för freaksen som just åkt förbi. Så den riktigta skolbussen kom såklart efter ett tag.

När jag kommer in i skolan står att i entrén, i grupper förstås och jag ser absolut ingen som jag känner igen. Det tog ungefär fem minuter, sen så ringde skolklockan och vi alla skulle gå till hemklassrummet. Där fick vi höra "the pledge"?, någon slags bön och alla reste sig upp med handen på hjärtat och mumlade med. Läraren gick igenom några regler och när vi skulle käka lunch och så. Sen gick vi till aulan och lyssnade på ännu mera regler. Dom tycker om regler här. Jag tror nästan dom har vissa regler bara för att ha regler.

Efter samlingen i klassrummet var det dags att gå till lektionerna. Jag som helt missuppfattat det hela tror att 1st period är över och går istället till 2nd period, då jag har amerikansk historia. Jag går in i klassrummet och kollar efter mitt namn på tavlan men det står inte med. En kille frågade om jag verkligen var säker på att jag skulle vara därinne, och då fattar jag att det är 1st period som gäller, så jag får springa till matsalen för att inte komma försent. Vi har bara 4 minuter rast mellan varje lektion, det är pyttelite med tanke på att korridorerna är fulla med elever.

Resten av dagen flöt på ganska bra. Jag träffade en del trevliga människor och lunchen är okej!

Jag måste byta mitt schema också, jag kom inte hit för att bara plugga matte, så det måste jag byta bort. Jag förstår verkligen inte termerna alls!

På min idrott är det bara en till tjej och jag och resten är killar, jag klagar inte...

Jag var på mitt första footballsgame också, jag sög på riktigt! Jag kunde inga av sidelines alls, så idag har jag varit på träning 40 minuter med JV så dom kunde lära mig, och sen på måndag är det också träning med dom! Ikväll tror jag att det är poolparty som gäller! :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

poolparty niiice sötit ;)

2009-08-29 @ 20:47:05
URL: http://sjuttondejuni.blogg.se/
Postat av: hampus sundberg

glöm inte bort min namnsdag;)

2009-08-30 @ 18:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0