Bakesale på Walmart

Igår var jag på Bakesale utanför Walmart mellan tio och elva. Bakesalen innebär att man har några bakverk på ett bord och en stor hink i handen. Sedan frågar med folket som går in och ut i affären:

"Would you like to make a donation for Ohio Valley Allstars"

Pengarna man får in går sedan till en speciell kassa så sen när det kommer utgifter, såsom för tävlingar, skor, kläder mm, så dras det pengar från ens "konto". Förvänansvärt många som gav pengar faktiskt, de flesta utan att ta av kakorna. Det hade aldrig fungerat i Sverige..

Jag fick ihop runt 50-60 dollar tror jag vilket är ungefär 350-400 svenska kronor, på två timmar! Helt otroligt! En kvinna gav mig 20 dollar, 140 svenska kronor.


Kommentarer
Postat av: Thea

jag önskar att jag inte hade några regler.. är så van vid att inte ha några så det känns så konstigt :S men man vänjer sig väll. hur går det med cheerleadingen? är dom duktiga där borta?

2009-08-24 @ 16:40:24
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hade du bakat?är pengarna bara dina? Farfar fattar direkt & säger, så där är det i USA.Typiskt amerikanskt. Puss Farmor.

2009-08-24 @ 20:52:35
Postat av: Schyler

Det är jätte kul att läsa om hur du har dte där borta Sundis :) hoppas att du får ett bra år. Puss påre.

2009-08-24 @ 21:34:42
URL: http://improveme.se/schyler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0